Dieta na trądzik

Trądzik pospolity ma dość duży związek z naszym sposobem odżywiania się. W jaki sposób więc jeść, aby lepiej sobie z nim radzić?

Pożywienie zawierające dużą ilość tłuszczów nasyconych zwiększa tłustość skóry – a takie tłuszcze znajdują się w większości produktów zwierzęcych takich jak mięso, nabiał czy drób. A pamiętać należy, że organizm potrzebuje również tłuszczów rybnych, czy też oleju lnianego. Niektórzy uważają także, że pożywienie wysokokaloryczne powoduje zwiększone wydzielanie się hormonów i w rezultacie trądzik, nie jest to jednak potwierdzone.

A co ze spożywaniem słodyczy i czekolady? Również niektóre osoby twierdzą, że jest ścisły związek pomiędzy jedzeniem czekolady a wypryskami – i choć czekolada zawiera wyżej wspomniane tłuszcze nasycone, to nie ma na to dowodu.

Niektórym ludziom dobrze czyni, jeśli chodzi o trądzik, przyjmowanie witaminy A i cynku. Być może również warto wprowadzić do swojej diety zieloną herbatę, ponieważ zmniejsza produkcję hormonu androgenowego. Unikać z kolei należy produktów żywnościowych zawierających duże stężenie jodu, który występuje w soli – tak więc bardzo słone potrawy, czy przekąski (np. chipsy, czy paluszki) również źle wpływają na proces, który mógłby się nazywać oczyszczanie twarzy z powstającego trądziku.

Leave a Reply


*